zondag 15 januari 2012

wat hebben Schotland, huisjes en muffins met elkaar?

Eigelijk een heel eenvoudige vraag met een nog eenvoudiger antwoord; ALLES. Terwijl ik voor een etentje vanavond met vrienden en kroost (totaal 12 man) rode koolmuffins heb gebakken voor bij de fazanten, heb ik heel streng mijn Schotland borduurwerk op mijn werktafel gelegd. Iedere dag een uurtje borduren aan de kastelen en eilanden moet genoeg zijn om toch vóór de volgende vakantie eraan komt het ding af te hebben. Het zag er zo leuk uit in de winkel in Inverness, niet zo'n groot pakket, moet te doen zijn in de resterende week. Niet dus, al zes maanden ligt het ding me aan te kijken, af en toe een steekje zet geen zoden aan de polderdijk!
De  geknipte huisjes moesten ervoor wijken, deze liggen me juist aan te lachen, al die gezellige kleurtjes rood bij elkaar.
Tijdens het lezen vanochtend heel vroeg op een paar blogs kwam ik op het blog van Heleen uit Australie die weer in Nederland woont, een spreuk tegen. Een hele mooie, zo mooi dat ik hem zelfs al eens geborduurd had in een grijs verleden. Even de kast omspitten en... gevonden, hier is hij

Echt één om de rest van de zondag te overdenken.

5 opmerkingen :

  1. Och, ooit komt het wel af, elke dag een draadje....! OP jouw borduurwerk vind ik ook een fantastische spreuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal vast een keer afkomen.
    Rode kool muffins ?
    Wat moet ik me daar bij voorstelen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat heb je dat mooi geborduurd, die spreuk over de stand van de zeilen! gewéldig! enne....die schotse komt óók vast wel weer eens schot in!
    Ik hoop dat je dineetje geslaagd was. Klinkt wel héél spannend: rode koolmuffins!!!
    groetjes,
    Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vrouwen kunnen vele dingen tegelijk, beweert men! als je de dingen maar met plezier doet!!! Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk blog. Ik vind het heeeeel knap dat je pas één jaar quilt en nu al de FWQ gemaakt hebt. Ik ben ook besmet met het huisjes virus en ben ook pas begonnen met het quilten. Ik hoop ook zo'n mooie quilt te maken!
    Succes met de huisjes, Evelyne
    http://eefsneedle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen