maandag 30 januari 2012

opgeruimd staat netjes!

Vandaag begonnen met het afmaken van deel 5 van de Camelot, prachtige stofjes en kleuren weer, een feestje om te knippen en in elkaar zetten. Ook bij de rest van de blokken past dit blok perfect, wat heeft Dorry weer een succesvolle zoek en snijmomenten gehad! Verder vanochtend maar eens begonnen met ruimen, opruimen wel te verstaan en dat is moeilijk omdat je steeds dingen vondt die niet weg mogen of kunnen.
Het eerste was een stapel rode lapjes en restjes die klaar lagen om op maat geknipt te worden voor de huisjesquilt. Gelukkig had ik vorige week bij het Kruidvat een theedoos gevonden in de uitverkoop die precies alle voorgeneden huisdelen kon herbergen. Al twee dingen opgeruimd dus, dat wil zeggen  na een uurtje snijden en over vakjes verdelen. Er zit nu toch wel weer genoeg in de doos om 30 huisjes te maken ongeveer. Een heerlijk gevoel... De snijmat kon op een andere plaats, de messen, pennen, garens en andere rommeltjes op een plankje op de ladenkast en de dozen stof op
een stapel op de grond uit zicht. Het lijkt veel groter.  dat moet ook want morgen komen de naailesdames weer en die hebben met hun werkstukken ook ruimte nodig. Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat ik  dus slechts naailes geef om mijn kamer opgeruimd te houden! Vanavond nog maar een stukje aan de baljurk van kind drie werken en als toetje een paar huisjes voor de buis. Morgen is er weer een ochtend om de Bed & Breakfast op te ruimen. Alle was is gedaan, alles is schoon, dus slechts de bedden opmaken en het is weer keurig fris.

5 opmerkingen :

  1. Ja ik ruim altijd op voor mijn hulp komt, ze moeten tenslotte kunnen stoffen en zuigen, ook een heel goede stok achter de deur! Succes met de baljurk en de andere steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pràchtige blokken, die Camelot! Mooie kleuren ook!
    Enne...dat opruimen....héél herkenbaar! Ik ben ook altijd vooral blij met visite omdat ik dan weer eens 'moet'...:)
    Is de baljurk al af?
    groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he, om af en toe eens lekker op te ruimen! Past ook helemaal bij de tijd van het jaar... Mooie kleuren heeft dit blok, prachtig! Fijne naaimiddag met de dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie camelotblok heb je gemaakt! Prachtig.
    Ik zie dat je ook van de bakjes en opruim dingetjes bent ;-) Of is het een broodnodige must ;-) Vaker naailes geven dan heb je opgeruimd huis.
    Groetjes
    tertia

    BeantwoordenVerwijderen