maandag 27 februari 2012

Het dagelijkse leven...

Na de voorjaarsvakantie in de sneeuw begint hier altijd het dagelijkse leven weer echt! Het SEIZOEN begint; dat betekent veel gasten in de B&B, veel vergaderingen  in de vergaderruimtes, de traditionele Stamppotwandeling van VANAde en het begin van de Maand van het Groene Hart. Al met al wordt het weer gezellig! Vandaag maar eens begonnen met overal verse bloemen, planten en bolletjes neer te zetten; de geur van verse hyacinten, de knalgele narcissen en zowaar al de eerste roze hortensia's. Het voelt ook meteen anders, de lente zit in de lucht en je krijgt nog meer energie.

Het tweede project van maandag was het ophangen van de enige echte Certified Bed & Breakfastvlag. Een heel stevig plastic geval dit keer, de vorige was niet zo sterk. Voor de gelegenheid een heuse vlaggenstokhouder in de muur geschroefd van de B&B. Met een ladder op de steiger, 2 centimeter speling om niet in het water te belanden en een fors windje, was dit voor manlief een heuse beproeving; met vlag en wimpel is hij geslaagd, de vlag hangt en wappert vrolijk in de wind. Heel handig is dat hij van de weg af goed te zien is en mensen ons nu nog makkelijker vinden.
De eerste gasten kwamen al aan terwijl de vlag nog niet hing trouwens, zo belangrijk is het kennelijk ook niet.
Tussen de bedrijven door een stuk of acht wasmachientjes weggewerkt, die skibroeken en jassen nemen nogal wat plaats in. Tel daarbij de skisokken en truitjes en je weet weer waarom je zo blij bent met dat apparaat.
Nu alles gedaan is is er tijd voor echt leuke dingen, bijvoorbeeld dit borduurtje waar ik in de auto heen en weer naar Zwitserland (als ik niet reed dan) aan knutselde.
Nog een paar randjes, een figuurtje en een zoompje en dan is dit project weer afgerond, kan ik verder aan de klokhuisjes, of zou deel 1 van de Jules in de bus liggen. Ik kan bijna niet wachten om aan deze prachtige BOM van Dorry te beginnen, ik heb de vorige editie kunnen bewonderen in de winkel en was ogenblikkelijk verkocht! Hebben jullie in haar blog trouwens mijn Farmers Wife bewonderd, toch altijd weer een verrassing als je je eigen werkje zo groot op je computer ziet verschijnen.Gezellige avond allemaal en ik ga aan de slag...

2 opmerkingen :

  1. Ja ik ben snel even gaan kijken en wat ziet hij er prachtig uit! Krijg ook zo'n zin om hem af te gaan maken, maar eerst de Ragtime! Nu over een paar weken weet ik dus waar ik naar uit moet kijken! We kijken er nu al naar uit om een weekendje bij te komen in jouw B&B! Je borduurtje is ook schattig, zo leuk dat engeltje en die C is dat jouw letter? Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd een leuke verrassing om je eigen mooie quilt op een andere blog terug te zien! En gezellig dat de eerste gasten weer gaan komen! Je borduurtje wordt erg leuk, die letters zijn geweldig he! Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen