maandag 7 september 2015

Het dagelijks leven...

Is na een weekje weg weer echt begonnen!
Vanochtend on negen uur begon de eerste vergadering weer in de B&B, 12 man sterk met veel papier. Gisterenavond nadat we terugkwamen heb ik eerst gebakken voor bij de koffie en ben toen gaan uitpakken.
Na de excursie naar de papiermolen in Basel, waar we zelf papier hebben geschept en bedrukt,

Hadden we een diner in het Vitra mueum, een soort reuzenikea met fabriek vonden we het eigenlijk....
De laatste congresdag was het weer prachtig weer en heb ik de Basler Altstadt verkend, een wirwar van steegjes en straatjes met superleuke winkeltjes. Het oude handwerk in plaats van alle superstores en XL's. In een klein hoefenatelier heb ik zelfs mijn hoed voor Prinsjesdag gescoord! Nu de jurk nog, dat is in ieder geval makkelijker dan een hoed.
De laatste avond was gewoon gezellig, we eten al jaren men een klein groepje ver van het gewoel, even bijkomen van een aantal dagen veel mensen om je heen. We zaten in een zeer zwitsers, en naar later bleek zeer duur, restaurant, het eten viel nog tegen ook!

Op donderdag zijn we de Jura ingereden, prachtige vergezichten, steile rotsen, schattige plaatsjes en heel veel regen. We hebben er geslapen en zijn richting het Zwarte Woud gereden wasr wél de zon scheen. Een superleuk hotel gevonden aan alle mogelijke wandelpaden

De koffers op de kamer geparkeerd en eerst naar buiten, wandeling van twee en een half uur gemaakt en lekker op het terras bijgekomen van de inspanning! Het mag Woud heten; het zijn gewoon bergen, met bewoners!

Daar word je toch verliefd op....

Na een lekker wilddiner de volgende dag écht op pad, zo'n vijf uur gelopen naar een stadje, genieten onderweg,

Beekjes, maar ook houtstapels,

Zagerijen voor planken en balken van wel 20 meter...

En in de stad een rommelmarkt met een tasrtjeskraam, daar waren we net aan toe!

Nog even een rondje door de stad,

Even op de klok kijken hoe laat het is en met de bus naar huis. We kregen bij onze overnachtingen namelijk een buskaart voor de regio, kun je een afstand lopen en comfortabel terug. Dachten we, helaas rijdt de bus niet op zaterdag en was 15 km terug niet iets waar we zin in hadden, last staan de puf!
Toch maar een taxi, die reden wel gelukkig. Even uitrusten op het balkon met een boekje en een kopje thee.

'S Avonds een overheerlijke door de chef geschoten en bereide reerug gegeten en ingepakt voor de terugreis.
We hadden het goede moment gekozen, het hoosde... Om de beurt een paar uur rijden en wat freubelen,

En precies om vijf uur stonden we weer thuis bij het kroost.

4 opmerkingen :

1. Het is daar wel heel mooi zeg! Maar wel wandel schoenen aan.

2. Ziet er allemaal gezellig uit. En lekker!

3. Nou zijn we wel benieuwd naar je hoofddeksel we moeten je wel herkennen he:) verder klinkt het als een lekkere vakantie. Wandelen en daarna beloning nice