woensdag 9 mei 2012

Klussendag

Alle leuke dingen eerst, eigenlijk moet dat natuurlijk niet; je leerde al op school dat je met het vervelendste huiswerk moest beginnen omdat dat anders blijft liggen. Vandaag moest ik, voordat ik echt leuke dingen ga doen, eerst een aantal zaken regelen. Zo hangt mijn Antique Sampler te pronken, wel zonder label want dat ziet toch niemand. Vanaf vandaag is dat anders, het label is af! Vanavond even moed verzamelen, alles van de muur, label er netjes opzetten en weer terug. Ik heb een stofje genomen dat ook in de quilt zit en in de kleuren van de achterkantstof het label geborduurd.

In plaats van naar het borduren te kijken heb ik ongeveer 200 klokhuizen gestempeld op reststukjes. Opgeruimd staat netjes en ik kan weer verder.

Omdat een neefje vader is geworden van een blakende Roos, maar meteen de voorraad cadeautjes aangevuld en een slab met mouwen geborduurd. Omdat we een zeer grote familie hebben met veel jongere neven en nichten valt er hier nog al eens een geboortekaartje op de mat. Ze krijgen allemaal een mouwslab met hun naam erop. De slabbers maak ik per zes of zo, lekker wat in huis, deze keer was het echter op. Ach, een dagje rommelen is best lekker, ook al heb ke niet het gevoel datje echt iets hebt gedaan; als je het op een stapel legt valt het reuze mee!

4 opmerkingen :

  1. Wat een leuke slab voor Roos, ook ik heb een grote familie en we zijn net verblijd met een achter-neefje en achter-nichtje! Zie mijn blog http://inekehulzebos.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk kan ik even bijlezen , wat een schattige biscornu en wat een leuk slab, je hebt het maar weer lekker druk gehad, maar gelukkig ook tijd voor wat steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuk idee, die slabbers met naam! Origineel, zelfgemaakt en altijd fijn om te gebruiken! En natuurlijk gefeliciteerd met Roos!! Heerlijk, een nieuw familielid er bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je toch weer leuke , handige en nodige dingen gedaan !
    Lief en handig idee van de mouwslabben :o), je (kersverse)familie is er vast heel blij mee !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen