vrijdag 25 mei 2012

Bijna klaar!

Wat een weertje vandaag, we hebben de boot opgehaald uit de winterstalling en zijn met een lekker zonnetje maar een zeer forse wind naar de Kaag gevaren. De prachtige sappig groene weiden trekken aan je voorbij terwijl je het per uur drukker ziet worden. Alle woonboten raken weer bewoond, de eilanden die steigers hebben zijn al helemaal bezet. En wij?, wij gaan op vakantie naar huis, de boot weer voor de boerderij en wij gaan vanuit de tuin zwaaien naar alle voorbijtrekkende bootjes. Als iedereen tegen vijven een haven opzoekt gaan wij; de plas voor jezelf. Gisteren kwam de Jules deel vier binnen, wat een beheersing moet je hebben om niet meteen te beginnen! Eerst moest het poppenquiltje hummingbird af, andersvblijft dat weer eindeloos liggen en ik dacht het in een uurtje wel te kunnen quilten gisterenavond. Had ook zeker gekund als ik de hond niet was kwijt geweest. Nadat het brave beest de hele dag met ons had gezwommen dacht ik dat hij datzelfde kunstje ook alleen had gedaan. Echter, er uit kan ze niet alleen. Ik ben tot half twaalf gaan zoeken, rondje rechts om het meer, rondje links om het meer, intussen turen naar een moe hondenkoppie. Toen het uiteindelijk helemaal pikdonker was en ik toch wel ongerust thuiskwam, lag madam prinsheerlijk achter een stapel trop in de stal op het koele beton. Ik was zo blij dat ik bijna vergat boos te zijn. Al met al heb ik dus vanmiddag gequilt en kan vanavond de binding eraan. Jules is morgen aan de beurt!

6 opmerkingen :

  1. Tolle Fotos.
    Und eine wunderschöne Näharbeit.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie quilt!!! Het is een leuk patroon!!! Wat een deugniet toch, maar ja, hij wist niet dat je hem aan het zoeken was ;-) Of hoorde je niet...
    Fijn Pinksterweekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat heerlijk zo'n boot! Da's echt genieten op z'n Hollands! Niet echt quiltweer, toch? Of juist wel?? Fijn Pinksterweekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was even minder ... dat turen in het donker ...
    fijn dat het goed afgelopen is !
    ;o) ps, t lijkt wel een puber ...(o).
    Quiltje is erg leuk/vrolijk geworden !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou zeg dat is ook toevallig he dat zelfde stofje!!! ik denk dat blauw wat erin zit, dat is mooi voor de binding, moet ik nog wel naar op zoek. Groetjes van Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach dat beestje was gewoon verstandig, die zocht een lekker koel plekje en geef hem eens ongelijk met deze hitte! Maar genieten jullie maar van dit heerlijke weer 's avonds op dat schitterende water! Zo fijn als je gewoon voor de deur kan opstappen! Je quiltje ziet e geweldig uit, geniet van je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen