zaterdag 26 november 2016

19meter binding en 2017 in het hoofd!

Wat een getallen allemaal... je ontkomt er niet aan als je een bedrijf hebt; plannen in de agenda, en soms heel ver vooruit! 
Voor 2017 hebben op 15 februari weer een leuk iemand gestrikt met een nog leuker verhaal.... in haar home sweet home hangen haar prachtige quilts, ze komt graag op Marken en is dol op schoolwerk. Wie, o wie is dit? Denk je dat je het weet, reageer op mijn blog met de oplossing en misschien ben jij wel de gelukkige winnaar van twee kaarten voor 15 februari! Op 10 december maak ik de winnaar bekend.
Wat ik wel vast kan verklappen is dat Marcha met haar Quiltster komt, ze bouwt gezellig haar winkel hier op zodat er weer naar hartelust geshopt kan worden. 


Voor iedereen in de buurt die Zeeland te ver vindt; grijp je kans!

Natuurlijk gebeurt er meer, tussendoor heb ik de laatste blokjes voor mijn Chapmanquilt gemaakt en eraan gezet, het is een hele lap geworden...


Volgende week mag hij gequilt worden en  breng ik hem weg. De binding ligt klaar, net als de binding van de Irish Cirkels, samen 19 meter! Altijd een fijn gevoel dat als het quiltwerk klaar is je direct verder kunt om hem helemaal af te maken.
De slee is weggebracht naar een bedrijfje dat het frame straat en zwart lakt, het was goedkoper dan de verf die ik ervoor gekocht had; die is dus terug naar de winkel!
Voor mijn mannen nog even wat extra boxers gefabriekt, ze vinden de stofjes in moeders kast leuker dan die uit de winkel en misschien spelen de financiën ook een rol bij deze studenten. 


Dit vinden ze het einde, zelf vind ik deze mooier...


Voorlopig hebben ze weer wat aan de bips.
Sjaan is ook weer uit de kast getrokken, toch maar weer verder, alle sashings zijn af, ben nu aan de punten begonnen. Met iedere dag vier moet het een keer lukken hoop ik.


Gisteren ging de bel; de postbode met een reuzenpakket in een fleurig papier.
Niets besteld dus één groot raadsel. Heel voorzichtig uitgepakt, een prachtige notenkrans. Nog steeds geen lampje... tot ik het briefje vond. Dank je wel Nietteke voor je prachtige krans, ben er superblij mee en hij krijgt een mooie plaats!


En last but not least kun je je vanaf nu inschrijven voor de workshop op 4 februari. Door de voorinschrijving in het café afgelopen woensdag zijn er al heel wat plaatsen bezet maar het kan nog!



18 opmerkingen :

  1. En de quilts zijn hoog en droog op een hooizolder te vinden?! :-) Leuk! Ik ben graag van de partij, ook als ik zelf de kaartjes moet kopen, hoor ik vind het gewoon altijd een hele gezellige dag, die show and tell bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah mag ik dan de eerste zijn? Ik denk dat je Marja hebt uitgenodigd, Marja van Home Sweet Home. En de Chapmanquilt is erg mooi geworden, straks even op een Ipad kijken zodat ik de foto wat groter kan maken, ik ben erg benieuwd naar het centrum.

    Lieve groet,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt de Chapman quilt mooi!!! Ook ik denk dat je Marja van Home Sweet Home hebt uitgenodigd. Vind de boxer-shorts het einde, zal ze eens aan mij zonen laten zien, geweldig!!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh! Briljant. Studerende zoons en in een vlaag van verstandsverduistering gekochte paarse (!) en dennegroene schotse ruit. 3 meter. Elk. Don't ask.
    Nu nog een patroon.

    Oh en ik denk ook dat Marja komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat je Marja Klootwijk bedoelt die momenteel een heel leuke tentoonstelling heeft in Papendrecht.
    Leuk dat je Marcha ook hebt weten te strikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een knoepert van een quilt is dit zeg!
    En super al die boxershorts...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is het Marja van Sweet Home AlaMarja?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welke workshop? om die notenkrans te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat Marja Klootwijk op 15 februari komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. komt annelies?(schoollapjes).leuk dat marcha van de quiltster komt!
    echt een aanrader om naar toe te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk aan Marja van Home Sweet Home ! Zij liet toen al bij Yvonne in Katwijk al zulke mooie quilts zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een meters binding. De quilt is erg mooi geworden. Altijd handig wat boxer shorts.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig allemaal!! De Chapman staat ook nog op mijn to do-list <3
    En die boxers zjin helemaal top. Zo ver er een patroon voor nodig is, heb je die dan of heb je een oude boxer nagemaakt?
    Helaas kan ik 15 feb. niet maar ik wens jullie nu al vast veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellig blogje weer Karen.
    En volgens mij heb je een naamgenoot van mij gestrikt voor 15 februari. Ik ben er in ieder geval graag bij, zet me maar op de lijst.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello Karen,
    Altijd een plezier van u te lezen en ook naar u te komen eten en logeren en ik denk aan Willyne Hamerstein.
    In de winkel van Marcha ga ik regelmatig met vriendinnen niet zo ver voor ons dus nog een plus.
    Groetjes Arlette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Karen, Ik denk dat Marja Kootwijk de mysterie guest is die op 15 februari een bezoek zal brengen aan jouw.
    Groetjes Christel Pourbaix

    BeantwoordenVerwijderen