maandag 11 november 2013

Opruimen en zo...


De hele week heeft in het teken van ordenen en opruimen gestaan. Natuurlijk de kamers en vergaderruimtes, maar dat is het gewone werk.
Nee, ik heb mijn werkkamer opgeruimd. Om te beginnen heb ik mijn breimachine verkocht, het ding is  10 jaar geleden meeverhuisd en niet meer in bedrijf geweest sindsdien. Tijd om de knoop door te hakken. Als ik errlijk ben heb ik het nooit écht leuk gevonden en om nog 10 jaar tegen het apparaat aan te kijken....
Natuurlijk moest de kast uitgespit om alle onderdelen bij elkaar te sprokkelen. Meteen alles wat er ook maar mee te maken had op de stapel, boeken, cursus, het dubbelbed etc. Etc.. Dat ruimt op. Iemand uit de Betuwe heel gelukkig gemaakt, het apparaat verdiende iemand die hem waardeerde als breimasjien ipv bijzettafel!
Toen kwam de post: kilo borduurzijde op kaartjes en vooral knopen. Iedere dag een stuk ontward en opgeborgen. De grotere hoeveelheden bij elkaar en alle resten op kleur in een dikke vlecht. Wel wat lelijke woorden gedacht af en toe, maar toen het laatste stuk was gevlochten had ik toch een opgeruimd gevoel.



Ook nog leuke dingen gedaan hoor! Vrijdag op die prachtige dag, lekker gaan varen met vriendin, honden en de picknickmand. 
Eerst de schade maar eens opgenomen her en der, ongelofelijk veel bomen om aan het water.


Dit was wel de grootste, de wortelpunt steekt wel 6 meter de lucht in.
Na een heerlijk rondje eiland lekker op een bankje gegeten en een warme thee gedronken. Achteraf hadden we om het warm te krijgen beter Glühwein mee kunnen nemen! Als je stil zit krijg je het best koud.(vooral de bips!)


Het weekeinde hadden we eters, vrijdag, zaterdag én zondag, heel gezellig maar als iedereen naar huis is en je nog even een blokje kunt quilten, is dat wel heel lekker! Die Saar moet ooit klaar!


Vanmiddag de Pockets of Posies maar eens bijgewerkt, alle vierkanten aan elkaar en aan de top gezet, het wordt al aardig wat. 

Nog één rand en dan is de bovenkant af; de achterkantstof is al uitgezocht dus als het laaste stukje BOM binnenkomt kan alles aan- en in elkaar.
Quilten ga ik weer met de hand doen, maar na Saartje, die mag eerst!


4 opmerkingen :

  1. Ik kan je bijna niet bijbenen :>) Zo veel, zo druk en zo leuk en ik hoop, dat je het allemaal voor elkaar krijgt. Denk het eigenlijk wel.
    Doe van zijn wortels gerukte boom vind ik zo triest...
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was wat je noemt een vruchtbaar weekje! Heerlijk is dat als alles weer is opgeruimd vindt je niet? En gelukkig toch ook nog tijd voor een paar steekjes. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, zo , weer veel gedaan deze week! Zonde he, van al die grote bomen? Voordat alles weer zo'n maat heeft.......Vind het knap dat je nog tijd (en rust) vindt om steekjes te zetten, mooi zeg, je quiltwerk van Saartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik sta versteld wat jij allemaal in een week doet. Pffff....
    Liet de foto's net aan mijn man zien. Kreeg ik meteen te horen. Daar zijn we van de zomer langs gevaren met een bui achter ons aan. Ohhhh... Waarom herken ik dit nou nooit. Had ik even bij je aan kunnen meren. Hahaha... Wat is het toch sonde van al die omgewaaide bomen. De gemeente is hier ook nog druk met het opruimen van al het hout.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen