vrijdag 7 december 2018

Weer helemaal bij...

In november bracht Patricia haar Mariners Compassquilt mee naar het handwerkcafé, de ohs en ahs waren niet van de lucht dus een workshop was geboren en werd direct gepland. Het werden er zelfs twee, de zaterdag was snel bijna vol dus de woensdag toegevoegd! Er zijn nog een paar plaatsjes!
Voor ons was het absolute hoogtepunt van november toch wel de buluitreiking van de oudste, hij mag zich Master of Arts noemen.



Na de uitreiking gezellig met zijn alle vietnamees gegeten in één van de werfkelders op de Oude Gracht in Utrecht, altijd weer leuk!


Intussen was in de B&B het novemberretreat begonnen, na iedereen een bedje gewezen te hebben en de eerste steekjes gemaakt zijn, het kennismakingsspel!


Verder frutselen, lekker eten, uitje naar de Sampler en dan... de show and tell




Affo’s en nog niet helemaal affo’s passeerden de revue, altijd dolle pret. Dat de dames nadat wij ons teruggetrokken hadden, het ook nog gezellig hadden bleek de volgende ochtend!
Iedereen had zijn schoen gezet voor de AGA!



Een bak water, een peen en een fles wijn voor Sint en Piet.

Maandagochtend na het retreat moesten mijn moeder, mijn dochters en ik om half vijf op Schiphol zijn voor het drie generatieuitje naar Madeira. Heerlijk dat je er om half tien bent en nog de hele dag voor je hebt!
Auto opgehaald, een lekkere prollenbak, maar voor het steile Madeira zeer oké!




Natuurlijk sightseeing, de eerste dag naar de westpunt en via het zuiden terug, de tweede dag naat de noordoostpunt en helemaal door het binnenland terug naar Funchal.



Lekker koffie en lunch buiten in het zonnetje; niet te heet, ongeveer 20 graden, voor ons helemaal lekker!



De derde dag een tocht naar de noordkust via de oude kustweg, smal, bochtig, steil (17%) en modderig. Prachtige vergezichten en hier de wijngaarden voor de beroemde Madeira. Hier wordt het bijna niet meer gedronken maar in de stad kun je een proeverij boeken in een bodega. De moeite waard! Bij de verschillende glazen, van droog naar zoet, worden verschillende bonbons gesnoept, van caramel-zeezout tot mierzoet.
Past wonderwel goed bij elkaar.



Weer thuis direct het volgende feestje; tot het gaatje met je maatje! Dochter met twee jaarclubgenootjes en de moeders op stap in eigen dorp! Een high wine bij de Vergulde Vos, liep natuurlijk uit de hand en we kwamen om half drie thuis. Heel goed voor een mens om zo te lachen een hele avond..



En het hield niet op, de laatste novemberdag had ook onze dochter haar afstudeerborrel, de tweede Master of Arts in de familie!




Voor de verjaardag van een andere vriendin moet ik verder weg, naar Zandvoort. Eerst thuis verzamelen en borrelen, met water want ik reed, en toen naar Thalassa, dé strandtent van 2018. Met 14 dames oergezellig gegeten en laat, helaas door de stromende regen, terug.



De week in het teken van Sinterklaas begon met een bijklets-fröbelmiddag bij Phyllis in Den Haag, hond mee en natuurlijk de lapjes. Gaat altijd te snel voorbij!



Lapjes aan de kant vervolgens voor lekker ouderwets knutselen aan surprises. Deze had oma gefabriekt, een reuzenwienerschnitzel...



Van mij kreeg iedereen een paar zelfgebreide noorse wanten, heet van de naald wNt het laatste paar was dinsdagavond om 10 uur pas af



De zooi is opgeruimd, de laatste kruidnoten op en een paar vrije dagen in het verschiet, eens even bedenken wat ik ga doen, niets moet en alles kan; heerlijk!




6 opmerkingen :

  1. Het was mij het maandje wel..nou ja, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..ik ben zwaar onder de indruk van je wanten..wat een beauties..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje en dan denk ik weleens dat ik het druk heb.
    Doe geen moer bij jou vergeleken.
    Wat een hoop gezelligheid trouwens..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat was een super gezellige maand, lekker vakantie op Madeira, Bee's en uitjes met borrel en al ;-) Zier erg gezellig uit. Nogmaals gefeliciteerd met jullie zoon en dochter, beide Master of Arts!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met jullie kinderen, nu ligt de wereld voor hen open.
    Dat Scandinavische breien vind ik ook zo mooi, wil ik ook nog een keer doen in de toekomst, maar nu eerst gezellig twee workshops MCQ bij jou in Januari 2019 !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je toch een interessant en druk leven. Heerlijk om te lezen. Ik ben ook erg onder de indruk van de prachtige wanten, welke jij gebreid hebt. Ik hoop dit ook eens te leren. Een heel fijn weekend nog. Groetjes Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nogmaals van harte gefeliciteerd met de twee Masters, een paar trotse momenten en in stijl gevierd. Ik bewonder je weer eens om al je energie en die prachtige wanten.... hoeveel paar ook alweer?! Onze middag ging inderdaad veel te snel voorbij, na de feestdagen maar weer een keer verder kletsen, geniet van je vrije dagen, ze zijn welverdiend.

    BeantwoordenVerwijderen