woensdag 11 januari 2017

Relatieve rust..

Hoe heerlijk ik het ook vind dat ons viertal de vakantie thuiskomt, het moment van vertrek is zeker zo fijn!
Kind 1 kwam bijna twee weken, niet alleen maar met een mexicaanse amigo die hij van een reis naar Brazilië kende. Hij studeert in Madrid, we hadden hem al vaker gezien, wat zeg je dus als hij niet naar huis kan met kerst....juist, kom gezellig hier, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Een paar nachten hebben ze in Utrecht geslapen maar er gaat niets boven het hotel van mamma! Het was heel gezellig om te koken met hem, écht mexicaans en geen Knorr Wereldgerecht of zoiets.


Heel heet, met veel pepers en als bijgerecht een verse guacamole en dikke zwarte bonen, het ging schoon op!

Oudejaarsavond waren we heerlijk samen, rustig eten en om precies twaalf uur een glaasje bubbels. Geen haast om naar buiten te gaan om vuurwerk af te steken of nog naar een feest te gaan dat, achteraf gezien, nooit leuk is. Oliebolletje erbij en rustig 2017 in.

Traditiegetrouw eten we 1 januari bij mijn moeder; dit jaar echter de 2e, kind twee vierde oud en nieuw bij haar boyfriend in Noorwegen en kwam de tweede thuis. Om compleet te zijn werd het een dagje verschoven.
Moeders blijven moeders dus ik mocht niets doen, de tafel was klaar en prachtig.


Beetje improviseren in een appartement waar je alleen woont, maar buiten was het toch te koud om te zitten dus konden de tuinstoelen en- tafel naar binnen. Ik werd zó geparkeerd dat ik er niet uit kon en mijn moeder regelde met kind drie het hele diner! Zalig!

Omdat de B&B dicht was kon ik veel weg, 4 januari was het Leeuwarden- time! Samen met kind 3 naar "the Nutcracker on Ice", gezellig uit eten én op stap. 


Bij haar gelogeerd en de volgende ochtend naar een vriendin in Blijham, Oost Groningen. Ze heeft daar een heerlijk huis met een veestapel,


Fien en Truffel, de hangbuikzwijnen,


Rambo de Oussent ram en zijn vrouwen,


Een joekel van een kalkoense haan met echtgenote en een stel kippen onder leiding van Hein Haan


Na het bezoek via Blauwestad naar Groningen stad gereden. Een reuzenproject waar iedereen een stuk grond kan kopen en zijn eigen huis kan bouwen. Veel lege stukken met gekke kunst,


En een opleveringsdatum die verzet is van 2016 naar 2051!
Pitstop in Groningen om vast een deel van de verhuizing van kind 2 in te laden. Zijzelf en een vriendin stapten in naast de fiets en de dozen. Ze vertrekt voor een half jaar naar Warschau om te studeren.

Iedereen weer thuis vrijdag want het jaarlijkse uitje met oma was gepland; Mini en Maxi in de Haagse Schouwburg.


Superplaatsen, eerste rij op het balkon midden voor het toneel, we hebben genoten!
Kinderen na de voorstelling in Den Haag op de trein, oma afgezet en genoten van het, voorlopig, laatste rustige weekeinde.
En nu, vandaag weer de eerste keer quiltcafé, helemaal gezellig, gewoon weer doorgaan waar we vorig jaar gebleven waren. Ik zat nog in de quiltmodus na een gezellige af-en-to-be gisterenavond, compleet met vijf personen. Martine was jarig en Liesbeth oma geworden, genoeg te vieren en te vertellen!
De Chapman hing aan de muur, 


Morgen gaat hij er weer af, na al het gezeur over naam en lapjes ben ik hem helemaal zat! De Churndash, die maandag klaar was bij Margareth gaat zijn plaats innemen


Chappie gaat in Zweden wonen, zaterdag vlieg ik naar een vriendin sinds 40 jaar en lever hem af. Zij ziet alleen de quilt en geniet zonder nare bijsmaak!
Daarna gaan we drie dagen Stockholm onveilig maken en lekker bijpraten. Maandagavond vlieg ik weer terug!

16 opmerkingen :

  1. Hai Karen, nog de allerbeste wensen en dat je maar weer veel mag beleven in 2017. Geloof wel dat dit gaat lukken want de 1e 2 weken waren alweer druk. Veel plezier met je vriendin, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is goed dat jij het nog allemaal kan bijhouden want ik raak dit tempo zo nu en dan kwijt als ik het lees... heel veel gezelligheid en lekker eten (Knor Wereldgerechten...wat is dat) en yes, quilts! Wat zijn ze weer mooi!! Alvast een super weekend gewenst en see you soon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wat een wereldreiziger ben jij en je gezin.
    Hier zitten we al te puffen als we een dagje naar de randstad moeten. Hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke drukke tijd! Waar haal je de energie vandaag, wij waren dan maar een stel luie varkens! (Ha ha ook een veestapel!) jammer dat je veel gezeur en gedoe over chapman hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke dagen zo te horen, druk maar waardevol. Precies zoals die moeten zijn. Geniet van Stockholm, geweldige stad! (Ben stiekem toch benieuwd naar het gedoe rond de quilt-die-niet-genoemd-mag-worden. Ik vind de andere lekker veel mooierderder)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo Karen, en dat noem jij een rustige periode. Je hebt anders een heel repertoire afgewerkt, maar wel erg leuke activiteiten allemaal. Fijn dat je voor de "verguisde" chapman een doel hebt gevonden. Hopelijk wordt hij in Zweden goed omarmd. Fijne dagen in Stockholm! Ben je daar al eens eerder geweest? Ik vind het een hele mooie stad. Zou er nog wel een keer naar toe willen en dan ook het ABBA museum bezoeken. Dat was toen wij er waren nog net niet af. Mooi de Churndash! Fijne week verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig je quilts! En vooral van alles heerlijk blijven genieten!
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jammer van de Chapman, want hij is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jammer van de Chapman, want hij is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jammer van de Chapman, want hij is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een mooie Chapman, maar de Churndash is ook geweldig! Oh heerlijk Mexicaanse gerechten, lekker pittig en buitenlands!
    Lekker propvol schema-tje had je weer, maar dat kunnen we aan je overlaten!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zeg altijd maar zo: twee keer blij, wanneer ze komen en wanneer ze weggaan 😀.
    Zie ik daar bij je moeder zo een heerlijke zalmbonbon op tafel ?
    Goed plan van je moeder om je vast te zetten achter de tafel haha.
    Groetjes Marja
    ⚘⚘⚘

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow dat is pas een schema... Ik heb niks meegekregen van gedoe rondom je Chapman, kaar vind T wel een bjoetie geworden! Al is die churndash ook niet mis

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke uitjes had/heb je zeg!
    Wat vind ik die Churndash mooi! Die staat ook op mn WIM-lijstje
    De Antieke komt ook mee en hij is al veeeeel verder, je antwoord op je vraag over de Baafjes staat bij mijn verhaaltje van 1 januari.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke blogpost, vol met gezelligheid en leuke bezoekjes van en aan familie en vrienden (vooral die veestapel is helemaal super!). Je Churndash quilt is na het quilten nog mooier geworden (ik blijf verliefd op de kleuren...) en de Chapman quilt zal gekoesterd worden door je vriendin (het is me ontgaan, dat er commotie rondom was, maar "what's in a name": hij is prachtig!).
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke volle blog weer Karen, en die hangbuikzwijnen....te leuk....

    BeantwoordenVerwijderen