maandag 4 juli 2016

En weer een week voorbij...

Kijk je op je laatste blog, zie je dat dat 24 juni was....
Het klopt wel, de 25e gingen we naar Pampus met de collega's van manlief. Met prachtig weer in Amsterdam op de boot, drie kwartier varen met koffie en een broodje en uitstappen op Pampus.


Pampus is één van de vele forten van de vesting van Amsterdam. We hadden een rondleiding die eindigde in een spel. Begon ik met frisse tegenzin; het werd zó leuk dat de hele groep ontzettend fanatiek werd, zo zelfs dat we eerste werden! Hilarische dag. Na het spel was er een borrel met bitterballen en een barbecue. Intussen was alles natgeregend, gelukkig kon je binnen eten met een schitterend uitzicht op Amsterdam.

De vorige week stond verder voornamelijk in het teken van opruimen , niet alleen in de B&B maar ook op mijn kamer. Ik had uitgerekend dat de tweede rand om de 365 dagen challenge aan het eind van de week af zou zijn, het klopte! Snel bijgewerkt; mijn challenge stopt hier, ik heb geen zin en tijd meer om verder te gaan, het wordt gewoon een blauwe rand!


En


Toen kon ik mij weer wijden aan mijn laatste grote blok, alles was al geplakt dus nu moet alles vast.


Het is het meest bewerkelijke blok, ik vraag me dan ook af waarom ik dat niet als eerste heb gemaakt, veel gepriegel maar het wordt wel leuk!


Toen we in Amerika bij Shannon logeerden, kregen we een minicharmpackje van bijenstof en wat er bijpaste. Utah is immers the Beehive State. Ik had er fat quarters bijgekocht en heb er een eenvoudig miniquiltje van gemaakt, leuk op tafel als je iets met honing serveert,


Gelukkig had ik een dagje vrij en een vriendin die wilde zeilen. Dan is één en één twee en ga je de plas op. Het waaide te hard voor al het zeil, maar met alleen de fok liepen we zes knopen!


Wat minder leuk was is dat ik door tijdgebrek uit de Divine Nine ben gestapt. Het was niet meer te combineren, de dutch quiltretreats lopen als een trein, we hebben alleen in november en maart nog een paar plaatsen. Wie had dat gedacht, begonnen al een grapje, domeinnaam geregistreerd en een website gemaakt. Binnen een pasr dagen begonnen de aanmeldingen binnen te komen. We hebben dolle plannen, het wordt ontzettend leuk!
Ook leuk is dat de weddingringworkshop van Betty Prins zó in trek is dat 9 september snel vol was. Er komt een herkansing voor diegenen die er naast zaten: 11 november komt Betty nóg een dag!



En, we hadden een baby te logeren, geen mens maar een puppy. Een kleine Feya die op doorreis was naar Engeland. Ze was een huwelijkscadeau!
Bijna had ik hem stiekem achterover gedrukt, hij was zó leuk. Gewoon een lieve en rustige hond met een heel leuk snuitje.


Ondanks dat het haar dochter zou kunnen zijn vond Feya haar niet zo, er moest teveel gespeeld worden. Daar is onze dame een beetje te oud voor vind ze. Maar, gelukkig had haar baasje wel zin om te spelen....


Nu is hij op weg naar zijn nieuwe huis en gaan we hem daar binnenkort opzoeken.


6 opmerkingen :

  1. Heerlijk verslag Karen en nog heerlijker dat wij al verzekerd zijn van een weekend bij jou. Komende zondag komt de groep weer bijelkaar en gaan we een hapje eten. Over het algemeen hebben we behoorlijk heimwee naar het weekend
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig blogje weer Karen. Ik sla de patroontjes van de challenge nog steeds trouw op....maar of ik er ooit aan begin ?
    Er zijn gewoon teveel leuke dingen om te doen/maken, alhoewel ik ook wel heel mooie halve quilts voorbij zie komen nu. En het moet natuurlijk niet elke dag een blokje maken. Ben wel benieuwd naar je blokjes tot nu toe. Soms moet je gewoon keuzes maken zelfs Karen de duizendpoot heeft maar 24 uur in een dag toch ? Wat een heerlijkheid zo een pup, ik zou ook verkocht zijn hoor. Maar ook puppy's worden weer groot.
    Fijne vakantie en geniet van de mooie dagen die natuurlijk nog gaan komen thuis, op het water of in het blauwe huis.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer genoten van je blog, je werkstukken en de foto's. Wat een lieverd, die puppy. Geniet van je vakantie en veel groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jij in een week doe, doe ik in een maand... of zo.... Altijd leuk als jij ons bijpraat, zoveel te lezen. Ik vind je werk weer enig, zeker dat applique blok, die quilt staat ook nog op mijn lijst. Wat een lief hondje! Ben zelf hondengek, dus bij die foto's smelt ik. Jammer dat je uit de divine9 gestapt bent, maar heel begrijpelijk, ook zij zijn een druk groepje, dat is idd lastig combineren. Top dat je retreats het zo goed doen, ik kome weer eens een dagje quilten wanneer de deuren daarvoor na de zomer weer open gaan. Intussen, zeil, quilt, kook, eet en B&B - ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh heerlijk jij hebt al gezeild.
    Bij ons loopt alles dit jaar totaal anders dan andere jaren.
    Helaas maar het is nu eenmaal zo.
    Maar als de vakantie er is zullen we de boot wel pakken.
    Volgens mij heb jij echt veel meer uren in een dag dan ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat Pampus lijkt me zomaar een heerlijke plekje en een bijzondere ervaring om daar te kunnen komen, mooie wereld waarin je woont.

    BeantwoordenVerwijderen