vrijdag 27 november 2015

Winterklaar

Niet alleen de boot en het Blauwe Huis, maar ook ons vierde kind is klaar voor de winter! Eindelijk de laatste knoop gelegd en met Fray-check bewerkt...


De achterkant lijkt op een ouderwets matras...


Met een prachtige middag in het verschiet reisden we gistern af naar het eiland om alles winterklaar te maken, het Blauwe Huis en Buurhuis Africa. Wat een weertje, zonde om naar huis te gaan...


Echt fotoweer


Nog ééntje..


Vandaag "even"  naar het noorden, kind drie afgezet in Leeuwarden vanochtend vroeg voor een selectiedag op de Hotelschool. En guess what... Ze is aangenomen. Ze begint eind januari dus nog zeven weken om alles te regelen, van kokspak tot kamer.
Daarna naar Sebaldeburen, een bezoek aan het Quiltatelier van Trijntje van der Horst. Heerlijk koffie gedronken, daar was ik aan toe na drie uur in de auto, en natuurlijk wat aankopen...
Door naar Groningen, daar ligt een vriendin in het ziekenhuis met een nieuwe knie. Er woont ook een kind, eerst masr even gebeld en vervolgens opgehaald en mee naar het ziekenhuis genomen. Natuurlijk na het bezoek een lunch, bij Daar Boven op de Markt hadden ze heerlijke boterhammen...


Vanaf morgen heb ik een paar daagjes vrij, hard nodig want ik moet uitpakken


Een hele nieuwe Brother moet geïnstalleerd en uitgeprobeerd, stof ligt klaar voor een paar quiltlabels en woensdag in het quiltcafé kreeg ik een hele mooie jellyrol cadeau.


In mijn jellyrolboek heb ik een bjoetie gevonden...
Verder moet er nog opgeruimd van woensdag; na het handwerkcafé kwamen er 10 man vergaderen en om 18.00 uur uur begonnen ze een kookworkshop. Toen ze vertrokken om half elf was ik aardig versleten :)
Donderdagochtend hadden we een uitnodiging voor bezichtiging van de Oranjezaal op Huis ten Bosch, slechts een foto van de oprijlaan, meer mocht niet.


Weer uithuizig genoeg geweest, morgen een dagje puinruimen! Voor nu een blokje quilten...



3 opmerkingen :

  1. Gefeliciteerd. Wat tof dat Cato aangenomen is .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met kind 3! Wat enig en wat een leuk vooruitzicht! Wist niet eens dat er een Hotelschool in Leeuwarden was... En je bent wederom, wederom heerlijk druk! Veel plezier met je nieuwe Broer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je druk, maar wel leuk druk volgens mij. Fijn dat je kind is aangenomen op de hotelschool, altijd fijn te weten waar je aan toe bent. Ik ben benieuwd naar je machine ik lees dat hij kan borduren en quilten. zie uit naar jou label, ben van de week ook bezig geweest met een label maar ik was er niet zo tevreden over.
    Geniet van een beetje rust, maar met zo'n mooi quiltblok moet dat wel lukken.

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen