vrijdag 24 januari 2014

Kip ik heb je en een binding

Er zit een vos in de polder! Zeggen ze, de één heeft het gehoord, de ander heeft hem gezien, hij zwemt en hij rent.
Aan de overkant van het water zijn de kippen doodgebeten, een polder verder ook. Daarna is hij bij de Ringvaart gezien en volgens zeggen overgezwommen naar de Haarlemmermeer. Dit was dus NIET wat ik dacht vannacht; onze dochter kwam, heel subtiel natuurlijk, om half drie binnengestormd met het verhaal dat het een kabaal van jewelste was in het kippenhok. 
Wat doe je dan, het leek wel film. Blote voeten in grote laarzen, waxcoat over de pyjama en een ovenwant aan! Als ik die vos te pakken zou krijgen zou hij als vosje aan mijn jas genaaid worden! Ik was klaar voor de strijd; keukendeur open en midden in de nacht de tuin in...
Oorverdovende stilte, kippenhok open en alle negen in diepe rust op stok.
Toch even het nachthok afgesloten voor je-weet-maar-nooit en snel weer het warme bed in. Slapen ho maar, met een hartslag van 180 en een stoot adrenaline kun je het vergeten; vanavond maar een beetje vroeg.
Gelukkig had ik gisteren overdag heerlijk gezeten, de binding aan Saartje gezet.
Nu wordt het heel netjes tegengezoomd en dan is zij af!

Ben maar vast weer met een nieuw project gestart, Dreyton Hall van Di Ford. Ben al sinds het verschijnen van het boek zwaar verliefd...

Voor de ruiten heb ik een stempel geleend en maar gelijk begonnen. Eerst die onuitputtelijke restenbak maar eens doorgewerkt, ja hoor, 325 stuks! Reeds geknipt en per 150 in een zakje

Ben dus op 1/5, het worden er 1500!
Lekker doorstempelen, iedere dag minimaal 100 dan is het klaar. Alles in een doos en dan aan dat geweldige middenstuk beginnen, heb er helemaal zin in.
Dan was er gisteren nog de postbode, pakketje stofjes; gevonden op de paginamarkt. Iemand hield op met quilten en bood heel veel stof aan. Even voor niet te veel een grote slag geslagen, een hele doos Civil War stoffen. Lekker stempelen....

Als het op is schrijf ik verder!


8 opmerkingen :

  1. wat een mooie stofjes dat heb ik dus gemist op paginamarkt haha veel quiltplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een spannend verhaal van je nachtelijke escapade. Gelukkig alle kippen ongedeerd. Mooie nieuwe uitdaging waar je mee bent begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk verhaal, al kan ik me goed voorstellen dat jij niet zo happy was met je dochter ;) En ik mag natuurlijk niet 'arme vos' zeggen? Gelukkig bof jij met je stofjesscore, wat een gave aankoop! Nog anderhalve week, dan hoop ik alles in het echie te zien :)))) Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lucky jij, zoveel mooie stofjes!!
    E nu al gestempeld en wel, je gaat goed...mooie quilt en ik ben bloed jaloers op je SM quilt...zou willen dat mijne zover was...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi quilt en wat heb je dat handig gedaan in die zakjes
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig maar, de kippetjes rustig op stok. Mooi project heb je weer uitgekozen, heerlijk allemaal nieuwe stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh jij durft....zo midden in de nacht. Dapper hoor. Maar gelukkig is er niets gebeurd. Prachtig wat je maakt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig niets met de kippetjes....of zijn ze van de leg?
    Wat een mooie stofjes heb je gescoord, voor een prachtig project. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen