dinsdag 6 augustus 2019

O ja, blog......

Voor je het weet zijn er drie blogloze maanden voorbij. Geen onwil maar het kwam er niet van. Half mei ging ik met vier vriendinnen naar Zagreb; wat een leuke stad!


De benedenstad en de bovenstad, verbonden door een tandradbaan van zo’n 100 meter, lopen kon ook makkelijk, hier het prachtige plein op weg naar boven,



En het schattige kerkje in de bovenstad,



Natuurlijk ook de markt met leuke Kroatische broden en een kleurige bloemenmarkt.





Vijf dagen cultuur, lekker eten en verschrikkelijk veel plezier tijdens een heuse hittegolf. Wat vonden we 32 graden heet!
Thuis gekomen moesten we aan de slag, een tuinfeest voor onze verjaardagen en trouwdag, allemaal kroonjaren....
De tuin vol tafels en stoelen, een reuzentent, een band, een strijkje, veel eten en drinken en natuurlijk heel veel gezellige gasten...



De slager kwam met zijn big green egg,



De salades kwamen uit eigen keuken,





Veel gasten bleven logeren; ook het ontbijt was dus ook weer gezellig, hier met een van mijn oudste vriendinnen uit Zweden en mijn dochter/haar petekind.


Na het opruimen vertrokken mijn zweedse vriendin en wij naar Schiphol, zij naar huis en wij naar Straatsburg.
Weer een hittegolf, met als topper 41,2 graden op de straatthermometer tegenover het hotel.


 
Eerst maar een rondvaart, het leek koel op het water....





Na een stukje lopen even afkoelen in de trein,





En natuurlijk de Assemblée, het hoofddoel in Straatburg. Manlief hield een toespraak en ik maakte stiekem foto’s.



Lopend naar het hotel was heerlijk, door het park met de typische Elzasser ooievaars.

Om de hitte te ontlopen ben ik naar Zwitserland gegaan, gezellig logeren bij vrienden, ik werd van het station gehaald en de bergen ingereden voor een lunch
.


Na de lunch met een oude tandradbaan naar boven, overstappen op een cabriobaan en helemaal de Stanserhorn op, wat schitterend. In Centraal Zwitserland op het dak van de wereld, 360 graden prachtig uitzicht!





‘S avonds binnen gegeten omdat het te heet was maar het ontbijt de volgende ochtend  was er één met een view!



Via Straatsburg om manlief op te halen weer naar huis en aan het werk, wordt vervolgd....

4 opmerkingen :

  1. Allereerst nog van harte gefeliciteerd met de verjaardagen en de trouwdag, wist helaas niet precies de data anders had ik een kaartje gestuurd. Dat zal een heel mooie dag geweest zijn, van het strijkje had ik tenslotte een voorproefje gezien, zo'n lekker hapje knipoog.
    Ohhh en ik ben jaloers de bergen wat heb ik dat deze zomer gemist.
    Tot snel groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hebben we, zonder het af te spreken, na zoveel maanden ongeveer tegelijkertijd weer een blog geplaatst.
    Toch wel weer leuk hè ?
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben jij toch een wereldreiziger zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheid allemaal en wat een heerlijke reisjes en festiviteiten weer, duimpje omhoog!

    BeantwoordenVerwijderen