maandag 16 oktober 2017

Het eerste retreat zit er weer op!

Oktober is de maand dat alle quilterigheden weer echt beginnen, het quiltcafé, zelf prutsen en natuurlijk de quiltretreats. Het begon allemaal goed deze maand, een Affo, en wat voor één.... mijn Sjaan! Het laatste stukje gequilt, de boogjes aan de punten getekend, vastgeregen en afgeknipt. Een binding gesneden en vastgezet, natuurlijk met de hand vastgezoomd. Na drie en een half jaar kan er een label gemaakt,


Mag ze in de wasmachine en de droger, en mag ze door en door droog worden op de AGA


Eenmaal droog kon Sjaan aan de muur in het quiltcafé.


Omdat het rood leuk blijft, direct door met de Jenn Kingwell in rood-wit


Om in de kleur te blijven een paar aardbeitjes op de taart in het quiltcafé!


Donderdag 12 oktober was het dan zover, het eerste retreat van het seizoen, alle dames druppelden tegen drieën binnen, zochten hun kamer, haalden genoeg bagage om drie maanden van huis te gaan uit hun bolides en zegen neer aan de grote tafel om nog maar aan één ding te hoeven denken; waar ga ik mee beginnen. Er waren natuurlijk prachtige werkstukken...



En, er werd ijverig gemeten aan de flying geese in de gang....



De dagen vlogen voorbij, spellen, tombola, eten, vreselijk veel lachen, kletsen en ook nog fröbelen.
Voor je het weet is het weer zondag en ga je naar huis, niet voordat de groepsfoto is gemaakt natuurlijk!



Iedereen komt volgend jaar terug, met nieuwe quilts als het goed is!

En ik, 10 minuten nadat de laatste auto, met Carina erin, van het erf reed zat ik in de boot naar het Blauwe Huis, even genieten van het schitterende weer. Gras gemaaid, de kranten bijgelezen en heerlijk buiten gegeten.


Morgen is er weer een dag... en inderdaad, een maandag wasdag, strijkage en poetslap! Alles is weer als nieuw. En, intussen lekker broeden op de plannen voor het najaar, op 18 november is er hier een workshop sloffen maken met antislipzool. Het wordt een echte warme voetendag hier, opgeven kan via karen@hertogshoeve.nl, de kosten zijn €37,50 inclusief materiaal, lekkers, drankjes en een AGA-lunch!



6 opmerkingen :

  1. WoW, wat een mooie quilt's: jouw Jane, maar ook die hexagonnen quilt op grijs. Beauties!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het stimuleert wel, Dear Jane bij jou aan de wand.
    Ben weer ijverig aan het quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezelligheid en ongetwijfeld bedrijvigheid, die quilt retreat. En een bijzonder mooie hexie quilt, wat zijn er toch een getalenteerde quilters. En de felicitaties met je DJ, een prachtige affo, heel mooi en een DJ dat vind ik toch zo'n prestatie. Ik kom haar graag aaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige DJ!!!
    En ja rood is zo mooi
    😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie een lief vriendinnetje op de foto!!!
    heerlijk weekend dus begrijp ik.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, gefeliciteerd met je Dear Janequilt die nu af is !
    He is een heel werk ... ik weet er alles van ! Hier ligt het al een jaar stil en ben ik bezig met andere projecten. Ik probeer gauw weer een keer te komen.

    BeantwoordenVerwijderen