zondag 23 april 2017

Veel en weinig.

Die twee passen hier in het voorjaar wonderwel bij elkaar, veel werk en weinig tijd. Zodra de Keukenhof opengaat en het beter weer wordt, barst de B&B uit zijn voegen. Naast de retreats, workshops, quiltcafé en helemaal verzorgde daagjes voor quiltclubs zijn alle kamers continu bezet. Dat betekent was, veel was en dus veel strijk, grote hoeveelheden boodschappen, joekels van pannen, recepten schrijven en tafels dekken. 

Bij de workshops koken en bakken de deelnemers zelf en eten daarna gezellig met elkaar alles op, dit zoet geheel was een high tea workshop van afgelopen week,


Tussendoor moet ik even naar buiten, fietsenhok wandelen met de hond,


Terwijl het beest loopt te rommelen geniet ik van de verschillende opkomende pioenrozen, meestal met Moederdag staat de kraam langs de weg maar dit jaar vrees ik het ergste; veel te frips!


Ook bij mij komt het groen op, de pompoenen, courgettes, doperwtjes en patisons zijn voorgezaaid en de sla en raapsteeltjes staan in de kas te groeien


De rabarber schiet de grond uit, dat wordt taarten en jam maken komende week!  De bloemen heb ik eruitgeknipt, krijgen de stelen meer voeding. Zonde om weg te gooien, die bloem, staat prachtig te zijn in een vaasje....


Om echt iets aan quilten te doen heb ik te weinig tijd op het moment, beetje snijden,


Af en toe een of twee blokjes in elkaar zetten,


Verder af en toe een paar steekjes aan Sjaan, het midden is klaar en met de punten ben ik bijna op de helft: eind in zicht dus, dat wordt een 2017 affo!


10 dagen geleden kwam een Française speciaal naar het quiltcafé, ontzettend gezellig, ze bleef twee nachtjes en ontmoette hier ook nog een vriendin die ze toevallig vlak daarvoor in Frankrijk had ontmoet. Ze bracht een schattig doosje mee, vol heerlijke snoepjes uit haar streek en daarna voor spelden of kleine quiltspulletjes.



En, op een van de zeldzaam mooie warme dagen kwam Phyliss een middagje quilten en lunchen, lekker samen in het zonnetje op de tuinbank, bordje, en later een lapje op schoot. Ze bracht een lekkere luie stoel voor me mee, moet nog wel wat krimpen om erin te passen, maar wat een dropje!


Nu nog een laatste drukke week voor de boeg en dan twee vrije dagen. Een Quiltgroep uit de buurt komt dinsdag een dagje verwend worden, woensdag een dagje quiltcafé met veel mensen en alle bedden de hele week bezet. Vrijdagmiddag met een dierbare vriendin naar Amersfoort, DE tentoonstelling, heb er vreselijk veel zin in. Even mijn eigen tijd indelen en lekker koffieleuten.
Vanavond vast een voorproefje genomen met kind drie; alle gasten binnen en lekker samen even ergens gaan eten. Een overheerlijk koel glaasje witte wijn en het leven ziet er weer anders uit,




9 opmerkingen :

  1. Alleen dit allemaal te lezen en kijken ... net na mn avonddienst is al genieten :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik begin de dag met dit gezellige blogje! De laatste foto is helemaal oké!🤗
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was heel gezellig bij je vorige week, heerlijk die uurtjes in de tuin, wat een genot. En wellicht zie ik je vrijdag, dan ben ik er ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk blogje weer, jnkijk in je drukke maar leuke leven, en wat is je rabarber al ver zeg, goed idee van die bloem in een vaasje, ga zo gelijk ook even kijken hier.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een drukte en toch nog wat steekjes! Petje af! Fijne week, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk blogje weer. Saai zal het nooit worden bij jou. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I'm sorry I don't understand everything (even with Google translate, which comes up with strange sentences sometimes), but I recognised the tin! I hope you enjoy the exhibition in Amersfoort. And yes, after all this hard work, you deserve a drink!

    BeantwoordenVerwijderen