zondag 19 februari 2017

Weer bijgekomen

En dat was echt even nodig! Vorige week begon met twee stagiaires, de school had het allemaal niet zo goed geregeld; ze hadden een meisje over. En wat doe je dan..., kom ook maar hier, kunnen jullie samen bakken en koken.
Het is altijd veel werk om een stagiaire te begeleiden; twee tegelijk viel eigenlijk mee, niet twee keer zoveel tijd nodig, minder zelfs! De meisjes hadden het samen heel gezellig gelukkig en bakten dat het een lieve lust was.


Op dinsdag kregen we veel gasten, vier dames uit België, ze komen vaker dus dat is altijd een gezellig weerzien, en natuurlijk Marja en Marcha. Iedereen schoof gezellig aan in de keuken, de spullen voor de winkel en alle quilts stonden in de gang.


De winkel werd ingericht, de quilts klaargelegd en wij konden beginnen aan een privé koopavond! Heerlijk geshopt en goed geslaagd


De rest werd opgestuurd....


Nóg iets later zaten we allemaal aan een tumbling block te werken voor de winkelquilt van de quiltster, met zwarte driehoeken die voor een prachtig effect zorgen


Woensdag was D-Day, ontbijt met elkaar en met nog meer belgische dames! Ze waren om 06.00 uur vertrokken en hadden minder file dan verwacht. Snel wat bordjes erbij, gelukkig is de koffiemachine geduldig! 
Daarna stroomde het snel vol en moest er gewerkt worden: koffie, thee, cake en koek werden uitgedeeld en ieder zocht een plekje. Marja had veel te vertellen én te laten zien


Prachtig deze rode "polak" quilt,


Maar ook de schotse ruiten vond ik errug leuk!


De schoollapjes, het zijn er meer dan 100! 


En de reuzenverzameling baafjes.
Op de blogs van Patricia en Phyllis staan prachtige verslagen.

Toen iedereen vertrokken was heb ik zonder om te kijken de deur achter mij dicht getrokken om thuis met een tafel vol te gaan eten. Het afscheidsdiner van kind 2, ze gaat een half jaar studeren in Warchau en wilde iedereen nog even zien. Al haar broers en zus waren er en natuurlijk oma, ook nog wat vrienden, het was een gezellige avond vol gekke verhalen en gelach.
Om 8 uur 's morgens het kind uitgezwaaid op Schiphol en vervolgens begonnen met opruimen van de woensdagtroep. Omdat het gesneeuwd had en wij gestrooid hadden op het erf, was de hele vloer wit uitgeslagen van het zout.
Twee keer dweilen was genoeg om alle sporen uit te wissen; klaar voor de kookworkshop van zaterdag; 10 personen kwamen indisch leren koken met elkaar. 


Het was een hele familie met elkaar, ze vierden de 80ste verjaardag van oma!


Vandaag was het een rustdag, even bijkomen en met lapjes rommelen.
Terwijl het bananenbrood in de oven gaar werd


ben ik weer eens begonnen aan de Gossip. Hij ligt al een paar jaar in een doos en ik had er niets mee. Ik heb hem zover mogelijk in elkaar gezet en opgehangen zodat de lege plekken te zien waren. Nu is het invullen geblazen van de lege plekken en zie je hem groeien. Ineens vind ik hem leuk!




13 opmerkingen :

  1. Die rustdag heb je wel verdiend , wat een druk weekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al die drukte! Heel gezellig. En die gossip? Af in no-time!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat was het leuk, de S&T van Marja, ik heb genoten: van de gezelligheid, bekende en nieuwe gezichten, de goede verzorging, de verhalen, quilts, baafjes, borduurwerken van Marja, mooie winkeltje van Marcha, helemaal top allemaal, nogmaals dank aan jullie allemaal. En dan weer met volle vaart door bij jou, heel veel gezelligheid en warmte. Succes en veel plezier voor de dochter in Warchau. Na je rustdagje vast week een drukke week voor je. Leuk dat oude project weer op tafel, is hier ook zo, de Jules quilt wil ik nu echt af hebben. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Druk maar heerlijk. Nog een paar weekjes...... we zijn al aan het aftellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh poeh, wat ben je toch een bezige bij. Het verbaast me dat je de Gossip eert minder leuk vond. Gelukkig maak je hem af, want ik vind hem heel mooi. Ik heb het patroon ook hier liggen. Je hebt weer heel veel mensen blij gemaakt afgelopen week en dank je voor je blog en foto's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Drukke boel weer bij jou, maar het ziet er allemaal ook erg gezellig uit. Fijn om daarna bij te tanken met je eigen lapjes. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt het er maar druk mee Karen, maar ik geloof niet dat je het anders zou willen, cq kunnen, het ziet er allemaal heerlijk uit, je gele stofje met dat rood vind ik geweldig, ontbreekt nog aan mijn collectie, niet gezien afgelopen zaterdag....reden om te rug te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat je dat redt, bijkomen met 1 dag:)??

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die Gossip, zo mooi!!! En natuurlijk ben je druk, volgens mij kun je alleen verder op volle toeren ;-)
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn gossip is ook al een tijdje op vakantie hoor! Dat heb je weleens met een quilt. Gewoon eventjes op uitgekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat was weer een vol weekje Karen. De show and tell was geslaagd als ik dat zo op de verschillende blogs lees. Leuke lapjes, vooral de okergele met witte blaadjes en rood friemeltje en het lapje rechts op de foto met gele en rode vierkantjes. Die onthoud ik voor als ik weer in Zeeland naar mijn vriendin ga en dan ook even naar Ketkwerve ga. Of misschien zie ik ze wel eerder elders.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er Allemaal

    Ziet er allemaal gezellig uit, ben benieuwd als wij van de quiltbarg in oktober komen logeren. Kijk er naar uit.
    Groetjes christine




    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellige drukte was het weer bij jou.
    De gossip ligt bij mij ook nog te liggen.
    Binnenkort ook maar eens op een laken spelden.
    Wie weet werkt het bij mij net zo als bij jou. hihih....

    BeantwoordenVerwijderen