zondag 9 maart 2014

Ruimen en bezoek


Onbedoeld stond de zaterdag in het teken van opruimen. 
's Morgens begon het al goed met het vangen van drie van onze vier hanen, ze moesten op wintersport. Probeer maar eens drie tegenspartelende hanen in een grote doos te krijgen. Eerst maar voeren dan, gemeen om dat te doen want ze zijn zo tam dat je ze gewoon kunt pakken.
In de overtuiging dat ze wat lekkers krijgen komen ze naar je toe en laten zich vangen. Gelukkig heeft een kip echt geen geheugen want zodra ze ontsnapt waren kwamen ze toch weer naar je toe. Dom natuurlijk want toen was er geen weg meer terug!

Om half twaalf belde een geheel onbekende mevrouw; ze had op internet via het quiltcafé mijn naam gevonden en had iets voor me. Een heel oude tante werd opgenomen en had een huis vol handwerkspullen. Of ik het wilde komen halen.... Natuurlijk wilde ik dat! 


Nu ben ik heel veel lapjes rijker, een paar volle vuilnisbakken verder en heb ik acht!!
Kantkloskussens met honderden klosjes, een krat kantklospatronen en een krat oude Quiltnieuws over. HELLUP, wat doe ik hier mee??

Om half drie kreeg ik bezoek, Jop wilde graag langskomen en was toch in onze woonplaats; altijd gezellig!
En wat had ze bij zich... Haar Dear Jane, op de punten na af, een beauty! Helemaal mijn kleurtjes en prachtig gemaakt, wat een inspiratieboost!

Ook had ze nog twee andere quilts meegebracht, genieten dus! Kijk maar eens naar die schittetende Lone Star met de priegelsars ernaast; vakwerk!


Zelf iets maken ben ik dus niet echt aan toegekomen gisteren, wel vast mijn "portie" voor vanavond klaargelegd, blok 12 van de AWS.

Op een dienblaadje dit keer , woensdag een kartonnagedagje ingelast bij Anneke.
Het is zooo leuk, heb dit blaadje gemaakt en een nieuwe mand.

Over twee weken ga ik weer, een Desr Janeblokkendoos maken, dat wordt weer leuk!
Nu naar de HISWA om het bootjesgevoel een lenteboost te geven en dan de tuin in!

17 opmerkingen :

  1. Viel jij daar even met je neus in de boter! Heerlijk, fijne dag vandaag, lekker genieten van het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je van de klosjes en patronen af wil, ik heb er wel belangstelling voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van het mooie weer. Fijn blogje vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooohhhh je zult maar zo'n telefoontje krijgen. Klinkt dit jaloers? Beetje maar hoor. Het is je gegund.
    Die kartonnage workshops lijken me heel erg leuk. Heeft die Anneke........een site met informatie?
    Geniet van je dag op de Hiswa.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn vast mensen te vinden die jij op jouw beurt weer blij kan maken Karen! Wat een enorme hoeveelheid stofjes, dat wordt jaren shoppen kn eigen kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige dingen heb je gekregen!! De kantklosspullen mogen ook altijd gedoneerd worden aan de kantkring, zo geeft bijv. De Schotse Huizen momenteel een beginnerscursus kantklossen en kan altijd spullen gebruiken voor nieuwe belangstellenden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhhhhhh wat een heerlijke stapels en schitterende quilts en mandjes! Geniet van de zon en de bootjes. Knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoooo, wat een super verrassing, je kan even vooruit. En die DJ..... zo fris en sprankelend, mooie inspiratie voor komende zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een geluksvogel ben je, wat een lappen en alles al mooi op kleur gelegd....genieten hoor!
    Een prachtige DJ, leuk, dat geeft inspiratie en je stoffen bak is echt een plaatje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat gaaf om dat allemaal in jeschoot geworpen te krijgen en wat een gave mand is het geworden en samen met je visite genieten van een gezellig dag met lapjes is nooit weg! Groetjes
    'Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een hoop heb je gekregen. Heerlijk en die kartonnage....ik heb wel al de nodige dozen en boekjes en tissuebox, maar zo'n leuk dienblad!!!! Nee, nog niet gezien, maar heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi dat ze jou hebben gevonden, je kan er vast andere handwerksters blij maken.
    Ach gossie die arme hanen......:) geniet nog van de lekkere dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Joh, begin gewoon een handwerkwinkeltje!! En als jij toevallig een liefhebber vindt voor het kantklosgebeuren en ze willen nog meer, dan heb ik ook nog het een en ander......:)
    Nee, hoor, ik breng het echt niet alvast naar je toe......haha!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Karen, If you are desparate to get rid of the Kantklosjes, you are more than welcome to send them to me in Cape Town!
    Have a wonderful day
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Karen, wat énig om zo'n telefoontje te krijgen ! Voelde je gelijk je quiltershart overslaan ?
    Mooi, die Dear Janequilt van je vriendin. Ik heb er nog goed naar zitten kijken.
    Ze heeft veel verschillende kleuren gebruikt, leuk !
    En dat blauwe mandje vind ik ook leuk. Ik ben heel benieuwd naar je Dear Janemand !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo hebben de spullen van die oude mevrouw toch weer een goede plek :0) mooie quilts hoor! en wat een leuke mand! ik ben gek op manden, in alle maten :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De hanen moesten op wintersport????..... zitten ze nu in de pan????
    Ach, wat zielig voor die leuke haantjes.
    Wat een stapels stofjes zie ik daar op de tafel liggen, heb je die allemaal gekregen, of is dat je eigen voorraad?
    Wat een leuke mand heb je gemaakt, kan weer mooi vol met lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen