maandag 24 februari 2014

Wat een toer!

Of eigenlijk toeren, de CAL waar ik geen weerstand aan kon bieden is bijgewerkt.
Ik dacht even te gaan haken en zo de laatste vier weken in te halen maar ik begrijp nu wasrom een toer een toer heet! Wel weer eens leuk om te doen, op een pannenlapje of agigurimi na deed ik niets meer met mijn haaknaalden. Tot nu dus:


Na een heerlijk weekje Zwitserland in een superchaletje aan de piste, is het hollandse leven weer begonnen.

Een hele week rust, betrekkelijk natuurlijk met de hele dag skieen, je knapt er zo van op! Lekker buiten, veel zon en ook nog genoeg sneeuw, het was het einde!


Op de heenweg begint de pret altijd in Zuid Duitsland, hier hebben we een vaste overnachtingsstek met de beste schnitzels van de wereld! Heerlijke bedden en een geweldig ontbijt! Kind vier vindt het wel fijn dat hij met zijn 17 jaar gezellig een duits biertje mag drinken. Hier in Nederland mag hij dat niet meer!


Zeven wasmachines verder kan ik zeggen dat ik weer thuis ben. De skispullen weer achter slot en grendel en natuurlijk een tuin vol narcissen en krokussen om de thuiskomst te vieren.
Ook een nieuw project op stapel; met de hele bee gaan we aan de Dear Jane beginnen; iedereen verzamelt lapjes, boeken, linealen en andere hulpmiddelen. Op 15 maart, World Quilting Day, is de aftrap. Mijn DJ gaat uit twee opgeruimde lades komen, rood en wit.

Vandaag met het DJ boek langs de copyshop om er een ringbandje aan te laten zetten, dat werkt vast gemakkelijker. Ik weet nog niet hoe ik de blokken ga maken, mijn favoriete manier is met kartonnetjes, maar misschien is tekenen of freezerpaper wel prettiger. Nog een pasr weken probeertijd, wordt vervolgd!


9 opmerkingen :

  1. Heerlijk, wat zalig een weekje sneeuw en zon en lekker bewegen, ja dat mis ik wel! Maar ja als de baas moet werken! Maar wat ben je druk, haken en een nieuwe quilt in de steigers, gave lapjes heb je er voor, genieten dus, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer heelhuids terug bent. De DJ koorts stijgt, we staan allemaal in de startblokken. Ik hoorde dat freezerpaper het makkelijkste werkt dus ga dat maar proberen. Mooie stofjes zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker zo'n weekje weg.... ik ben geen skieer, maar heb wel wat met schnitzels :-))!
    Zo'n super idee om met z'n allen aan de DJ te beginnen, ik ben zo benieuwd naar de vorderingen de komende tijd. Ik ga hem zelf nooit maken, maar als ik het zou doen, zou ik freezerpaper gebruiken, dat vind ik de meest nauwkeurige manier om te patchen, heb deze methode ook bij m'n King George gebruikt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. welverdiende fijne week dus!! Ik heb ook last van DJ jeuk..tis me wat, hoor, die dame!!
    En ja, die Cal zijn toeren, maar op een gegeven moment zit je in de flow en dan is het superyoga voor je geest....;)
    succes, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooie laadjes heb jij. Nou ja de laadjes zijn gewoon laadjes maar wauw wat een heerlijke inhoud. Ik ben met mijn borduurrandjes bij en heb de cal opgeslagen. Ben echt geen haakster maar zal ik......
    De dear jane staat bij mij ook op het 'wil ik ook' lijstje. Eerst maar zien hoe jullie het met z'n allen gaan volbrengen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je ook meehaakt, het is echt een verslaving aan het worden en de meeste onder ons zijn er met meerdere bezig, ook zo leuk om al die verschillende kleurstellingen te zien. Succes verder hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent er lekker uit geweest zo te lezen, fijn hoor. Mooie kleuren kies je voor jouw Dear Jane. Voor tip bij het maken had ik veel aan het blog That Quilt. Misschien kun je er ook iets mee.

    BeantwoordenVerwijderen