woensdag 4 september 2013

Oeps en een half uur later

Het leven is weer begonnen. Na een weekje Kopenhagen met het mooiste weer van de wereld terug aan het werk.

En hoe! We zijn volgeboekt, tot aan Ste Marie 4 vergaderingen waarvan één met diner, een dag handwerkcafé, het hele weekeinde 17 man voor een zeilschoolinstructeursreunie (65+) en vandaag even een dochter verhuizen in Groningen.
Morgen een projectdag; als soroptimistenclub verzorgen we een dagje uit voor Atelier Bisnis, een atelier waar verstandelijk beperkten leren schilderen en keramieken (is dit een werkwoord)? Één keer per jaar komen ze, met begeleiders, een dagje schilderen op locatie. Wij verzorgen de lunch en zorgen dat ze op het mooiste plekje in de tuin zitten. De zorg moet al zoveel bezuinigen dat dit een soort vakantiereis is, fantastisch om er zo aan mee te kunnen werken.
Sinds de opening van de B&B is hier een permanente verkooptentoonstelling van de werken, morgen komen ze ook nieuw werk ophangen en neerzetten.
In Kopenhagen had manlief een congres en heb ik gestruind, fiets gehuurd en door de stad gecrosst, maar ook met de tein naar Rungsted, naar het Karen Blixen Museum. Al jaren ben ik een fan van haar, van ruim voor Out of Africa.
Ze woonde schitterend daar aan zee in een prachtig Deens huis met een nog mooiere tuin. Ze ligt hier ook begraven.

Vanuit de trein kon je door de bossen naar haar huis/museum lopen, op de bosweg passeerde je haar graf.

Tijdens het verblijf was af en toe ook wat tijd voor een paar steekjes; maand zes van de POP heb ik afgemaakt.

Gisteren thuis dacht ik ze maar eens aan elkaar te zetten, dat lukte aardig, tot ik ze ophing.... Oeps

Dat was niet de bedoeling, uithalen en opnieuw beginnen!

Dat is beter!

Om het af te leren gisteren een blok van Saartje afgemaakt, het eind is in zicht, nog 4 te gaan.
 

Ik houd jullie op de hoogte, vandaag moet ik echter met een tapijtshampoomachine in de weer, gordijnen ophangen en meubels schroeven.
Misschien onderweg een steekje??

9 opmerkingen :

  1. Hoi, jij heb een druk progammma, misschien heb je toch wel tijd voor een steekje.
    Mooie blokken.
    Groetjes, RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb even heerlijk genoten van je vakantieverhalen. King George is erg mooi geworden. Het quiltwerk heeft hem lekker 'pit' gegeven. Je blokje van Saartje is super!! Je zou toch al bina denken aan een grotere met dit blok.
    Succes vandaag en let op met het trappetje.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een bezig bijtje.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fantastisch dat je naar het huis van Karen Blixen bent geweest, ik heb hier ook wat boeken van haar en een biografie, ook een fan dus!! En die quilts, de Sarah en een DG die gequilt is, een goed idee trouwens, dan kan je hem zelf verder afwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Denemarken staat ook bij ons nog op de lijst, nu zeker weer een paar plaatsen naar boven geschoven!
    Drukke agenda! Maar wel leuk!
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Kopenhagen! Nooit eerder over nagedacht, maar sinds we eerder dit jaar Scandi-geeks zijn geworden staat het ineens op de lijst. Meteen weer wat tips gekregen via deze blogpost. Dat jij ueberhaupt nog tijd hebt om steekjes te zetten.......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ach jee! ik moest even twee keer kijken voor ik het ondersteboven mandje ontdekte :0)
    gelukkig is zoiets makkelijk te herstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ongelooflijk, dat je nog tijd overhoudt om een steekje te zetten met zo'n druk programma! Geweldig hoor!
    Saartje wordt erg mooi!
    groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, Kopenhagen is een prachtige stad. Ik ben er jaren geleden ook een keer geweest met mijn man die er voor werk moest zijn.
    En wat leuk dat je met de POP bezig bent. Die staat ook al een tijd op mijn verlanglijstje !
    Maar ik moet eerst nog wat quiltprojecten afmaken.
    Veel plezier met al je quiltprojecten,
    Groetjes, Patricia
    P.S.
    Hoe is het met je dochter afgelopen die zo graag Medicijnen wilde studeren ?
    Mijn mailadres

    BeantwoordenVerwijderen