zondag 17 februari 2019

Lapjes, lapjes, sneeuw, quilts en meer lapjes

Had ik aan het eind van mijn vorige blog de Irene Blanck quilt weggebracht, intussen is hij gequilt en van een binding voorzien. Het midden met een leuk patroontje,



De tussenbanen en de bloemen iets rustiger,





Ik ben blij met het resultaat!



Hadden we vorig jaar een reuzenstorm op de dag van ons jaarlijkse EVA (eigenzinnige vrouwen aangenaam, onze vrouwelijke ondernemers uit het dorp) diner, dit jaar had het gesneeuwd. Vorig jaar moest er geveegd worden omdat overal dakpannen lagen, dit jaar kon ik sneeuwschuiven.



Het eten zelf was binnen, geen last van wat voor weer dan ook, slechts schaterbuien....
En, natuurlijk de jaarlijkse worstenmaakdag, wildzwijnsworsten (18 meter) en heerlijke mergues (16 meter noordafrikaanse lamsworstjes). 
We kunnen er weer even tegen!



Meer sneeuw was er in Noorwegen; met vrienden een paar dagen naar hun huis in een noors skigebied; wat een prachtige witte wereld! 



De tweede dag was het stralend weer, en als skifanaat trek je dan de schoenen aan en bind je de latten onder.
Heerlijk rustig vergeleken met de Alpen, een stuk lager ook maar net zo sneeuwzeker.



En natuurlijk ook net zo gezellig! Een superlunch op de piste, de Plank, elandenworstjes, gerookte eland en natuurlijk Noorse zalm. Het leven is goed!




Thuis weer een dag handwerkcafé, alle records verbroken... reuzedruk en oergezellig!
Op naar...
De Show and Tell van Betty Prins, alle quilts werden besproken, bekeken,



En zelfs bevoeld! Wat een rijk bezit!



Na het opruimen toch zelf weer aan de slag; een stoel uit elkaar gesleuteld, alle nietjes eruit en dan maar eens kijken of we een andere stof erop krijgen en de sloel weer in elkaar. Wordt zeker vervolgd!






5 opmerkingen :

  1. Wat is dat Noorwegen mooi met die zon erbij..heerlijk die rust! Daarna veel drukte met het handwerkcafe en met mij...het was weer erg gezellig Karen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your posts always make me feel as if I were there too. Thank you! Such beautiful snow and food!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie quilt heb je af gekregen. En wintersport-vakantie, nou, dat is niet aan mij besteed. Jammer dat ik zover van je weg woon, anders kwam ik zeker eens bij je als je wat met lapjes te doen hebt ;-)
    Fijne week gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemaal heerlijkheden, diner, mooie quilt (ook mooi quiltwerk) , worsten (WORSTEN!!), prachtige locatie voor de ski vakantie, Betty's show&tell, het waren weer volle dagen, heb weer genoten van je blogpost.

    BeantwoordenVerwijderen