woensdag 1 juli 2015

Moeder, verpleegster, tuinman en quiltster

Wat gebeurt er soms veel op een dag, je kruipt van de ene rol in de andere.
Het begon allemaal gisteren met hele vreemde gasten; op de vraag hoe laat ze wilden ontbijten antwoorden ze dat ze dat in de tuin wilden. Nog eens een tijdstip geprobeerd af te spreken maar het lukte niet. Wat bleek: ze aten alleen maar boombladeren en groentenplantenbladeren die ze zelf wilden verzamelen in tuin, kas en boomgaard. Ze mixten dit tot een groene blubber en aten deze blubber gedurende de dag uit een doos..... Brrrrr, ik mocht proeven maar heb het niet gedaan. Wel heb ik mijn aardappeltjes gerooid in de tuinmanrol, die smaken vast beter dan het blad.



's Middags was ik trotse moeder van kind vier; hij mocht zijn diploma in ontvangst nemen en is nu ook klaar om te gaan studeren, rechten gaat het worden, heel spannend...


Een heerlijk avondje alleen thuis na de druk bezochte borrel op het schoolplein, eindelijk tijd om wat sterren te maken, de laatsten voor de Battlefieldquilt


En een label voor de remember me



Vandaag in de hitte heb ik verpleegstertje gespeeld, een kip is aangevallen door óf haar zussen, óf een kiekendief, een roofvogel. Ze zat als een hoopje ellende in de planten, bebloede kam en een dicht oog, of het er nog zit kan ik niet zien.
Ook hinkelt ze een beetje, gewoon zielig dus. Vandaag heb ik tegen het grote hok aan een ren gemaakt met een gaasdak en een met plastic beklede kist als huisje tegen de regen. In ieder geval drinkt ze water, neemt af en toe een hapje voer en.... legde een ei!


Wie weet knapt ze op, het proberen waard vind ik.

Vanmiddag met kind één even een rondje gevaren, lekker in de wind op het water. En of het nog niet warm genoeg was... klom de hond gezellig op schoot. Die baas die bijna nooit thuis is moet je te vriend houden toch??

9 opmerkingen :

  1. Gefeliciteerd met het behalen van zijn diploma en succes voor zijn verdere loopbaan.
    Veelzijdig druk, maar volgens mij super gezellig dagje had je. Geniet van de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, van alles wat. Super hoor, weer een middelbare school diploma, zo'n mijlpaal! En wat een zielig kippetje, hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt :-( . Heerlijk dat jullie het water op kunnen met dit weer. Het enige water dat wij buiten hebben komt uit de tuinslang :-))!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaja als moeder moet je van alle markten thuis zijn....
    Gefeliciteerd met je zoon. Kan hij weer lekker verder studeren.
    Ach wat zielig voor mevrouw kip. Maar met jouw verzorging gaat het vast goedkomen met haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nogmaals proficiat met je zoon. Heerlijk gevoel, dat er weer een verder zelfstandig gaat worden. En ja, wat een dagje voor jou zeg. Het label voor de Remember is ook mooi geworden. Groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je zoon. Een trotse moeder. En spannend nu aan het studeren.
    Wat een mooie label heb je gemaakt. Ik moet er nog steeds eentje maken voor mijn Berries and Bluebirds. Had geen idee wat ik er op moest gaan zetten. Maar zoals jij het gemaakt heb vind ik heel mooi. Niet te veel tekst precies goed.
    Wat lekker dat je het water op bent geweest. Morgen mag ik weer. Nou misschien vanavond moet heel wat naar toe. De vier pubers hebben de boot voor een weekend geclaimd. En dan moet er genoeg proviand aan boord zijn. Hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ha, en als je dan een formulier in moet vullen of ze vragen je beroep, moet je zeggen ZONDER !!!
    Te gek hè!
    Multie zijn wij.
    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi label heb je gemaakt. Heerlijk die nieuwe aardappeltjes maar dan wel lekker klaargemaakt en niet alleen de blaadjes van de aardappelplant.....wat een verhaal (nog leuker toen je het vertelde gisteravond!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ieeeh wat een rare bezoekers... wel een begin voor je boek over het hoe en wat in een B&B en heerlijk zo even met je zoon nr 1 op pad:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een druk weekje zo maar wel met meestal gezellige dingen. Lekker dat je ook nog de tijd heb kun vinden om te quilten.

    BeantwoordenVerwijderen